Thursday, January 12, 2012

Aku Blogger Baru 2012

Salam u olsss...


Kali nie nak join segmen yang dianjurkan blogger HASRUL HASSAN (HH) yang bertajuk "Aku Blogger Baru 2012".




Apa perlu anda lakukan?
  1. Buat satu entri dengan tajuk: Aku Blogger Baru 2012
  2. Tempek badge/banner yang disediakan dalam entri tersebut sebagai hiasan dalaman, dan link ke entri ini.
  3. Tuliskan dalam entri anda, mengapa anda dianggap blogger baru 2012, dan nyatakan tujuan anda berblog. Dan berikan siapa sifu atau idola anda dalam dunia blogger - yang menyebabkan anda mahu berblog.


Sebenarnya ai bukan blogger baru sebab dah mendaftarkan diri dalam dunia blog sejak Februari 2009 (kira dah hampir 3 tahun laa) tapi makin aktif menjadi blogger baru 1 tahun 3 bulan (kira masih baru jugak laaa hehe...). Entri pertama ai mula di post hanya pada 29 Julai 2009.


Dulu tujuan asal ai berblog hanya sekadar tempat luahan perasaan sorang2 dan tak pernah ada follower pun sebab memang niat masa tue hanya untuk tatapan sorang2 jer. Tapi kemudian niat berubah nak pos entri2 kisah novel sebab ai ada novel karangan sendiri (pun novel nie sebagai rujukan untuk baca di kemudian hari). Dan hanya pada Disember 2010, ai benar2 aktif berblog dengan tujuan kembali ke asal iaitu sebagai satu tempat simpanan memori terindah dalam hidup.


Sifu saya dalam berblog sejak mula mengaktifkan diri dalam dunia blog ialah Bro Eyriqazz. Sejak saya berjaya menempekkan nama blog saya dalam senarai bloglist dia, sejak itu saya banyak berguru dengan dia. Dia salah blogger yang bukan saja tak kedekut berkongsi ilmu berblogging malah rajin buat GA dan contest.


Akhir sekali ai nak bagi definasi pasal blogger baru : suka ai tengok sekarang nie ramai blogger2 baru yang wujud dan ada kalanya entri mereka sangat2 power dan menarik. Harapnya mereka akan terus sukses berblogging dan jangan terlalu mengejar trafik sampai mengabaikan matlamat asal. Ok Sekian.

5 comments:

  1. Terima kasih kerana sudi join segmen HH ... moga nanti bertambah maju...cubalah terus buat novel dalam blog ehh.

    http://www.hasrulhassan.com

    ReplyDelete
  2. wahh lamanya..
    mas nya baru lagi..
    28 ogos 2008..hahaha nice kan datenya.hahaha

    ReplyDelete
  3. @HasrulHassan [HH] sama2 kasih...insyaAllah novel tue masih mencari mood yg sesuai utk mengarangnya...(^_^)

    ReplyDelete
  4. @MaYa MustWany aikk mas ler lagi lama...tahun 2008 tue, akak tahun 2009..hehe (^_^)

    ReplyDelete
  5. @BLADE EDGE Waalaikumussalam...

    insyaAllah nt saya berkunjung ke blog anda. terima kasih sudi datang bW di blog saya.

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke