Tuesday, January 10, 2012

Ada apa dengan Pisang???

Salam u olsss...


Nama saya pisang. Ini rupa saya dalam versi yang sangat cumil. 


 
Cuma kali nie saya bukan nak cerita pasal macamana nak buat pisang goreng macam kat bawah nie.




Dan jugak bukan nak stori mori pasal dunia glamer saya yang pernah jadi hantu macam Kak Limah dalam 





Tapi ini kisah mengenai saya dan adik beradik pisang saya.







Ekcelli nak tanya dengan u olsss semua kot sapa2 tahu mengenai kisah setandan pisang. Kenapa yer kalau ada orang yang kita tak suka dan orang tue dapat bertukar ker berpindah ker, mesti buat kenduri pisang. Pernah jugak ai dengaq orang cakap; 'kalau dia nie pindah, kita gantung pisang' tak pun ayat camnie; 'kalau orang tue pindah, aku nak kenduri pisang kat masjid'.


Agak2 u olsss adakah pisang menjadi pengganti melepaskan rasa marah? Apa kaitan yer pisang dengan kebencian?

10 comments:

  1. 0h..yeke..
    tp sy xpernah dgr la..
    xtw nk ckp ape mksdnye[tp sibuk nk meng0men]..hihi :)

    ReplyDelete
  2. @★ aIsyaH ★ hehe xpnh dgaq ka? agaknye belah2 utara ja kot...hihi

    ReplyDelete
  3. akak x pernah dgr ..
    tapi tahu pasal pisang nie
    akak paling suke pisang lemak maniss ;)

    ReplyDelete
  4. @ieda owh akak pun tak penah dengaq ekk hihi....saya pun suka pisang esp pisang emas.

    ReplyDelete
  5. saya adalah penggemar pisang.. lagi pon saya membesar dengan pisang.. pengalaman jadi petani kebun pisang memang tak dapat dibuang dalam diri ni.. tapi itu dulu sekarang makan pisang je.. dah tak tanam pisang... hehehe

    ReplyDelete
  6. @Myvitrdhehe dah macam menceritakan pengalaman bersama pisang jer nie... (^_^)

    ReplyDelete
  7. Cara paling mudah nak buat kenduri...just gantung pisang je...orang dah paham dah..makan free...eheh. kat masjid hari jumaat selalu ada pisang...

    ReplyDelete
  8. @syarih hehe dgn gantung pisang tue org blh phm dah ekk hihi...owh betul2, ari jumaat slalu org kenuri pisang kan kat masjid.

    ReplyDelete
  9. @NAZRUL AZAT adakah pengat pisang tue serawa pisang hehe...(^_^)

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke