Thursday, August 9, 2012

Hasil Jumpa Doktor

Kalau ingatkan 2 hari sebelum puasa eyza ada bagitahu ada temujanji nak jumpa doktor kan? Ekcelli nak jumpa doktor gigi hehe...


Menunggu giliran punyalah lama tapi dia cek hanya 5 minit saja huhu.




Dan inilah hasilnya setelah dia cek eyza. Berjenis-jenis ubat dia bagi untuk eyza makan.



Tapi hanya satu jenis nie saja eyza makan. Ada 2 antibiotik dan ini salah satunya.  Nama ubat nie metroNIDAZOLE. Doktor tue suruh makan 2 biji setiap 8 jam. Dia bagi 4 paket yang mana 1 paket ada 10 biji.




Tapi sebab eyza jenis yang tak kuat antibodi, mula-mula tue eyza makan 2 kali sehari jer...Dan kesannya memang membuatkan kita rasa lemah seluruh badan. Tambahan pulak eyza ambil di bulan puasa. Dan kalau ikutkan 10 hari saja dah boleh habiskan tapi nie dah masuk 20 Ramadan masih tak habis lagi hehe...Sebab eyza skip hari makan. Kalau rasa macam okey sikit  baru makan ehhe..


Harap-harap lepas makan nie, kesihatan akan bertambah baiklah.





p/s : eyza seorang yang malas makan ubat hahaha bukan takut tapi tak suka...

10 comments:

  1. ubat ubat ni kalau rasanya macam cadbury ataupon toblerone senang saja nak makan haha
    makan hari2 pon takpa

    ReplyDelete
  2. @Taufik hehe betul tue...tak payah suruh memang akan terus makan punya.

    ReplyDelete
  3. semoga sentiasa sihat eyza.....
    remy doakan kesihatan mu......

    ReplyDelete
  4. @Remy hazza insyaAllah...terima kasih atas doamu remy.

    ReplyDelete
  5. sape je suke makan ubat...huhu

    singgah2 sini...rajin2 singgahlah balik :P

    ReplyDelete
  6. uit.kemain byk lagi ubat.. ritu cabut paling2 dia kasi 2 jenis je.. dan kapas.. tapi yg tu cabut.

    ReplyDelete
  7. @roq hehe betul tue...tak ada yg rela hati tawar diri nak makan ubat kan..

    terima kasih singgah. oke nanti saya jenguk awak yer.

    ReplyDelete
  8. @syahirooAhmad ini ubat sebelum dicabut gigi...lepas cabut memang dia bg 2 jenis jer dan kapas huhu...

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke