Thursday, November 3, 2011

Kisah di Masjidil Haram

Salam u olsss...



Gambar Kaabah ni diambil secara langsung oleh kamera ai. U olsss tengoklah betapa ramainya umat Islam seluruh dunia yang sedang melakukan tawaf.


Selalunya lepas habis solat dan tengok Kaabah, pasti ai sefamily akan menuju ke tong air zam2 yang banyak ada di di dalam Masjidil Haram nie. Dekat sini ada disediakan pilihan air zam2 ais dan tak berais. We olsss lebih suka yang tak berais sebab lebih terasa kenikmatan air zam-zam tue. 




(amik pic live depan Kaabah)

Terharu bila pertama kali dapat tengok Kaabah. Selama nie dok tengok kot TV tak pun dalam gambar2. Tapi kali nie berpeluang tengok secara 'live'. Rasa macam nak menangis saat tue akhirnya diberikan peluang oleh Allah s.w.t untuk tengok kiblat seluruh umat Islam di dunia. Memang tak tergambar dengan kata2 laa bila boleh lihat, sentuh dan jalan sebelah Kaabah tue.



(dengan ayah ai depan gambar Hajarul Aswad)

Kejadian yang memang tak dijangka akan berlaku. Sesuatu yang diimpikan semua bila pergi Umrah atau Haji. Tanpa diduga ai dan kakak ai berpeluang untuk kucup Hajarul Aswad. Batu yang berada di Kaabah tue memang menjadi tumpuan semua jemaah. 

Kalau ikut tue memang payah laa nak tembus laluan ke situ. Yer laa orang2 Malaysia nie kecik2 aja berbangding dengan orang2 Arab. Tapi mungkin Allah nak beri kesempatan kepada kami. Laluan kami berdua dipermudahkan. Jalan nak sampai ke Hajarul Aswad tue rasa lengang padahal kiri kanan orang dok berasak asak. 

Masa kami berdua dapat peluang tue rasa macam pergerakan orang sekeliling terhenti. Bila dah dapat sampai kami kaget tak tahu nak buat apa. Yer la tak sangka dalam bersesak2 tue kami boleh lepas ke depan.

Trosss mak ai jerit suruh kucup batu Hajarul Aswad tue. Syukur sangat2 time tue. Lepas kami keluar dari halangan tue, tengok belakang balik orang ramai dah mula berasak asak. Padahal tadi semua macam terhenti. Alhamdullillah sangat2 berkat pertolongan dari Allah s.w.t memudahkan kami nie untuk kucup Hajarul Aswad. Syukur padamu Ya Allah!

3 comments:

  1. alhamdllah..allah beri rezeki n peluang tu..

    ReplyDelete
  2. @ KSWSK : yea alhamdulillah..akhirnya diterima sebagai tetamu Allah..

    ReplyDelete
  3. sangat menarik, terima kasih

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke