Thursday, October 13, 2011

82% Pasangan Lebih Mementingkan Kawan-Kawan Daripada Kekasih Sendiri

Salam u olsss...

Sebelum ini kami ada membuat satu soal selidik kepada peminat-peminat di Facebook Tentang Cinta. Soal selidik ini adalah bagi mengetahui siapakah yang lebih penting dalam hidup mereka jika mereka diminta untuk buat pilihan samada kawan-kawan ataupun kekasih.


Soalan yang ditanya adalah,

Soalan cepumas buat anda yang sedang bercouple. Manakah yang lebih penting? Kekasih atau kawan-kawan?


Seramai 852 orang yang telah menjawab soalan tersebut (dan masih ada lagi yang sedang menjawab soalan itu). Keputusan yang kami terima adalah seperti yang telah kami jangkakan.








Seramai 82% pasangan menjawab mereka lebih mementingkan kawan-kawan daripada kekasih mereka sendiri. Dan selebihnya, 18% yang lain lebih mementingkan kekasih daripada kawan-kawan mereka.


Daripada analisa kami, ianya mungkin disebabkan kita lebih mudah untuk berbincang dan berkongsikan cerita dengan kawan-kawan kita. Lagi-lagi apabila kawan itu seusia dengan kita, yang lebih memahami perasaan dan situasi yang kita sedang alami.
 




Berbeza dengan kekasih, di mana sesetengah perkara itu kita tidak dapat berkongsi dengan mereka. Lagi-lagi apabila perkara itu sensitif dan boleh membuatkan mereka berkecil hati. Selain daripada itu, dengan kekasih kita akan lebih menjaga sikap dan tingkah laku, membuatkan kita kurang open apabila bersama dengan mereka.


Entri nie ai dapat dari blog tentang cinta. Jadi nak kongsi artikel nie dengan u olss semua. Bagi ai, apa yang dikatakan dalam soal selidik tue ada kebenarannya. Sebab ai penah bertanya pada lelaki..Jawabnya dia lebih senang bersama kawan2 sebab enjoy dan tak stress..Mungkin kekasih suka mendesak soal hubungan buat kan mereka jadi tak seronok nak keluar.


Apa pendapat u olsss ekk?




kredit to : Tentang Cinta 

8 comments:

  1. Biasanya lelaki memang pentingkan kawan2 dr kekasih mereka sendiri..
    maybe lbh enjoy..

    ReplyDelete
  2. setuju.kawan sampai bila2.kekasih tak sure lagi.he2.~tapi masa dengan arwah,dia memang tak bagi mas berkawan dengan mana-mana lelaki.he2 kuat cemburu ooo..dah la mas ramai kawan laki..terpaksa had kawan2 time tuh.~

    ReplyDelete
  3. yap btul tu.. tp tu lepas da kapel 3 tahun..
    cube tnya kan pada org yg mula2 kapel.. keputusan akan terbalik.. bila mula2 kapel.. sume indah kot.. setiap masa nk bersama..
    bila da bertagah kepala, tocang da nmpk, kwn gak die carik..
    sbb kawn la tmpt die mgadu n bercerita sume.. :)

    heh.. x sume orang yg mle2 dpt kapel trus ignore mmber..

    ReplyDelete
  4. @ CIK PARO! : betul tue cik paro...sanggup keluar minum ngan kawan2 lagi walaupun letih..

    ReplyDelete
  5. @ MaYa MustWany : hehe mungkin sebab kekasih tak sure yg buatkan lelaki suka lebihkan masa dgn akwan2...owh arwah sayangkan mas betol2 la tue...

    ReplyDelete
  6. @ ADfeez : hihi iya ker selepas kapel 3 tahun...ada yg baru kapel pun sama jugak...lebih pentingkan kawan2 dari kekasih...

    ReplyDelete
  7. saya setia pada yg satu...^ ^

    kawan2 gak kekasih harus di utamakan...

    ReplyDelete
  8. @ kozumi_ro : bagus la koz nie..beruntung gF koz =))

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke