Monday, October 24, 2011

Jangan Dilukai Hatinya

Salam...


Jika anda masih mempunyai ibubapa, janganlah cuba2 untuk menyakiti hati mereka. Kerana jika sekali hati mereka terguris, amat payah untuk anda merawatnya.


Semoga warkah  terakhir dari seorang ayah hasil nukilan CAER nie dapat memberi pengajaran kepada yang sedang mengabaikan orang tua sendiri.


Pinjam kata2 CAER sat...


Sayangilah mereka selagi nadi mereka masih berdenyut...belailah dan pimpinlah mereka selagi mereka masih mampu berdiri dan membalas senyumanmu...hamparkan kasih dan sayangmu selagi mana kamu mampu membahagiakan mereka...lontarkan rasa cintamu selagi mereka masih boleh mendengar dan sebelum mata tertutup rapat buat selamanya....


16 comments:

  1. Tanpa ibu bapa sapa lah kita kan.

    ReplyDelete
  2. kate2 tu lahir spontan akak...mgkin da lame rasenye memendam..sekali diluah x tau mane nk letak noktahnye..syukran akak =')

    ReplyDelete
  3. @ Amir Baker : betul tue. tanpa mereka tiadalah kita.

    ReplyDelete
  4. @ mohd sasuke : kata lahir tue spontan sebab tulus iklas dari hati CAER...sekali sekala kena luahkan jugak. baru tak stres sgt

    ReplyDelete
  5. coretan ni x kan berhenti camtu je akak..mgkin caer akan smbg..sbabnye caer rase org sekeliling patut tahu..bukan nk mengharapkan simpati tp biarlah akal pulang pd minda...supaya kite lebih memikirkan mase akan dtg...=)

    ReplyDelete
  6. sanyangi ibubapa kita..tak ada diaowg tak ada lah kita..

    ReplyDelete
  7. @ mohd sasuke : akak tak rasa segala coretan CAER tue untuk mengharapkan simpati..sekurang2nya cara CAER tue dapat beri kesedaran kepada anak2 yg mengabaikan mak ayah sendiri.. =)


    p/s : sentiasa menunggu sambungannya.

    ReplyDelete
  8. @ Run Away : sayangilah mereka semasa mereka masih ada.

    ReplyDelete
  9. insyaAllah...caer akan terbitkan nukilan tu..doakan agar pancaindera,minda dan hati caer bersedia ntuk menghadapi sume ni..syukran ntuk sumenya akak..sbab jd akak yg baik ntuk caer =')

    ReplyDelete
  10. @ mohd sasuke : insyaAllah akak akan sentiasa mendoakan segala yg terbaik untuk CAER. yg penting CAER jaga kesihatan selalu esp tgh exam plak nie....

    thanks terima 'akak' utk CAER

    ReplyDelete
  11. fitrah manusia kak..sentiasa perlukan kasih dan syg..kdang2 manusia perlukan perhatian..dan perhatian tu caer peroleh dari akak..jd ucapan syukran sekali lg buat akak..moga2 berbahagialah hendaknya akak selalu..=)

    ReplyDelete
  12. @ mohd sasuke : jangan terlalu memuji akak CAER..takut akak terlupa diri...

    apa2pun akak kena juga berterima kasih pada CAER sudi jadi adik akak.

    ReplyDelete
  13. same2..akak dah siap..jom bace entri tu =')

    ReplyDelete
  14. @ mohd sasuke : akak dah baca..boleh selami perasaan caer kala benda tue terjadi..sabar banyak2 yer adik

    ReplyDelete
  15. ibu bapa adalah segalanya ..

    ReplyDelete
  16. @ ain : betul..tanpa mereka siapalah kita

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke