Friday, October 14, 2011

Ouch sakitnya gastrik dan senggugut!!!

Salam u olsss...


U olsss pernah tak diserang penyakit gastrik atau senggugut atau kedua2nya dalam tempoh masa yang sama? 
Bagi yang pernah ada pengalaman nie pasti tahu kan bagaimana sakitnya ketika itu. 


Ai pernah mengalami kedua2 simptom ini serentak pada satu masa. Waktu tue hanya Allah jer yang tahu betapa siksanya keadaan. Sampaikan setiap kali bila masuk jer sebarang makanan atau minuman, trosss perut rasa sakit.








Nanti ai share ngan u olsss semua info pasal gastrik dan senggugut nie ekk sebab info dia agak panjang. Kena buat entri baru.


Gejala2 penyakit gastrik dan senggugut hampir sama, jadi nanti ai cerita pasal kedua2 penyakit nie supaya u olsss boleh bezakan mana satu gastrik atau senggugut. Sebab selalu orang anggap remeh bila diserang sakit perut. Kemungkinan besar petanda sakit perut tue boleh menyebabkan penyakit lain. Jadi mencegah la lebih awal sebelum terlambat.

6 comments:

  1. pernah dulu.macam dulu mas memang teruk gastrik,nasib baik sggt memang dari awal2 tak sakit mana.so leh dikawal.he2

    ReplyDelete
  2. waa...segugut pun dah sakit giler...apa tah lagi...segugut+gastrik....;d

    ReplyDelete
  3. @ MaYa MustWany : akak jarang kena senggugut. tapi bila sekali adehhh sakitnya...plus gastrik plakk

    ReplyDelete
  4. @ armouris : thanks untuk perkongsian info tue... =))

    ReplyDelete
  5. @ Run Away : yang mengalaminya jer yang tahu betapa sakitnya...first tyme jadik lak tue...sampaikan kena amik cuti tak leh kerja.

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke