Sunday, August 23, 2009

cOReTan iN hEadacHe!!!

Alhamdulillah...hari ni dah hari kedua kita berpuasa...
Moga Ramadan tahun nie akan memberi sinar baru dalam hidupku..
Mudah-mudahan aku mampu menghabiskan Ramadan dengan sempurna tanpa sebarang masalah...

Cuma,
Pagi Jumaat yang lalu, sehari sebelum kita berpuasa aku dikejutkan dengan suatu foto yang aku tak jangka akan melihatnya..

Bermula dari situlah episod kesedihan aku hidup kembali...Parut luka lama berdarah kembali...
Kalau dulu air mata dan kesedihan semakin berkurangan tetapi setelah melihatnya hatiku kembali rawan.
Tega nya kau membuat aku seperti itu?

Andai ku tahu aku bakal melalui episod kesedihan ini, merana dan derita...
sungguh tidak akan aku jebakkan hati ku dalam prolog permulaan sebuah cerita.
Cerita yang membuatkan aku serik untuk melaluinya lagi...

Ingin sekali aku tamatkan segala episod cerita ini namun aku tidak berdaya..
Aku tak setabah dan sekuat itu untuk menghadapinya...
Sementelah terlalu banyak memori yang tercipta hasil dari cerita itu.
Ermmm...
Apa pilihan yang ada padaku???
Tinggalkan bumi Malaysia?? No..my family here so i must here...
Hmmm....bertawakal banyak-banyak...
Its take time for u to forget everything...
I know it and i always try my best to accept the fact but i can't!!!
Hingga aku rasa kadang-kadang aku berpura-pura bahagia dan gembira sedangkan hakikatnya hati aku merintih kesedihan.

Kini...
Hampir 4 bulan aku terdampar di daerah ini...
Lari dari tempat bermulanya cerita itu..
Namun...
Aku masih belum berupaya menyesuaikan diri aku di daerah baru ini...
Bulan pertama di sini hampir 3 kali aku demam...
Dan masuk bulan-bulan seterusnya masalah kesihatan aku semakin bertambah...
Lately nie pulak masalah baru yang bertandang...
Kepala ku rajin diserang sakit yang tidak terperi...
Sampaikan aku hampir terlelap ketika drive gara-gara sakit kepala yang menyerang...

Ya Allah,
Sempena keberkatan bulan Ramadan ini,
Kuatkanlah hatiku untuk menempuh dugaan dariMu...
Moga ibadah Ramadanku dapat berjalan dengan lancar.
Amin.

No comments:

Post a Comment

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke