Saturday, August 15, 2009

KASIH BERUBAH 7

“Assalamualaikum semua. Selamat berkenalan. Saya pensyarah kamu untuk matapelajaran Business and Commerce. Let me introduce myself first. Saya Shahrul Affendi bin Ismail. Kamu semua boleh panggil saya Encik Shah yer. Okey, ada apa-apa soalan. ”
“Are you still single or married?” sampuk satu suara di belakang.
“Kenapa? Kamu nak pikat saya ker? Actually, saya tak kahwin lagi,” terang Shahrul sambil matanya melilau memerhati sekeliling kelasnya. Tiba-tiba…
“Maaf, saya terlewat,” ujar satu suara yang tercungap-cungap. Mungkin penat berkejar ke kelas.
“Hari pertama dah lewat. Okey, saya maafkan. Lain kali kalau sesiapa lewat, saya tak benarkan masuk kelas,” leter Shahrul.
“Memandangkan kawan kita ni dah terlewat, kamu rasa apa hukuman yang sesuai untuknya?” soal Shahrul kepada seisi kelas.
“Let her introduce herself!” sampuk seorang pelajar lelaki sambil disokong oleh kawan-kawannya.
“Okey, nampaknya semua dah bersetuju, kamu ke sini. Perkenalkan diri kamu kepada kawan-kawan,” arah Shahrul.
“Assalamualaikum semua. Firstly, saya minta maaf kepada Encik …”
“Shahrul!”
“Kepada Encik Shahrul dan semua sebab lewat datang. Saya Mirsya Izreena, dari Petaling Jaya.”
“Mirsya Izreena!” soal Shahrul terkejut dengan apa yang baru didengar.
“Are you Mirsya Izreena Ikmal Firdaus, from Perth Australia? The younger sister of Mirwan Izraff or Along?” soal Shahrul.
“Ya, itu abang saya. Kenapa? Macamana encik kenal saya?” soal Misrya kembali.
“Mirsya, don’t you remember me? Ini Shah la, Shahrul Affendi Ismail,” balas Shahrul.
“Shah! Astaghfirullahhalazim…macamana boleh tak perasan. Shah nampak lain sekarang,”
“Mirsya pun apa kurangnya. Dah bertudung sekarang. Hampir tak kenal tadi.”
“Mirsya, lepas kelas ni Shah nak jumpa,” beritahu Shahrul.
Semua pelajar kelihatan tertanya-tanya sesama sendiri apa hubungan pensyarah mereka dengan pelajar yang baru masuk itu. Dan nun di hujung sana, ada seorang yang memandang sinis, benci dengan kemesraan itu. Dia memasang angan sendirian. Apa saja masalah mesti dihalang. Yang penting, Shahrul miliknya seorang.

No comments:

Post a Comment

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke