Thursday, December 1, 2011

Hari Pertama Sudah Tercalar

Salam u olsss...


Hari ini dah 1 Disember. Cepat sungguh masa berlalu rupa2nya kita dah sampai ke penghujung bulan. Dan ai ingatkan hari pertama di penghujung tahun nie nak mulakan dengan mood gembira tapi rupa2nya pagi2 lagi dah ada orang mencalarkan perasaan gembira tue.


 (sumber : google.com)


Kenapalah ada manusia yang suka berburuk sangka dan dengki dengan hidup ai? Rasanya tak derlah ai menyusahkan dia pun. Hidup ai selama hampi 27 tahun nie tak pernah pulak minta belas ihsan dari dia. Tapi kenapa dia cakap camtue? Cakap tanpa memikirkan perasaan orang lain. Sedangkan ai dan dia tak pernah kenal pun.


Dan memandangkan bulan Disember nie adalah bulan istimewa untuk ai, maka ai tak mahu buang masa bersedih2 ingatkan apa yang orang tue cakap. Ai anggap dugaan yang melanda sebagai ujian kerana Allah sedang menguji keimanan dan ketaqwaan hamba-hambanya.



Allah S.W.T berfirman :
"Dan sungguh akan kami  berikan cubaan kepadamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan.Dan berikanlah khabar gembira kepada orang-orang yang bersabar". (Al- Baqarah : 155)



 (sumber : google.com)



Jadinya mulai hari ini ai tak nak bersedih2 dah sebab lagi 3 hari tarikh istimewa menuju ketuaan akan menjelma. Yeyyy apa yang penting kita ENJOY!!!






p/s : umur makin meningkat tapi perangai still budak2 lagi hehe...

6 comments:

  1. btuil tu..
    yg pnting kita njoy..
    kalu dok sedih pun xleh wat apa2 jugak.

    ReplyDelete
  2. @shark betul betul..xguna bersedih kerna org yg x sepatutnya... =)

    ReplyDelete
  3. dik setuju sgt2 .. huhuhu adakalanya hidup nie kita x sakiti org .. tapi hati kita selalu di dugan dengan perkara2 yg kita x sangka akan kita hadapi ..

    sabar lah dik yaaa ...

    ReplyDelete
  4. @ieda yer lah kak...kenapa org suka sgt buat mcm tue kan..insyaAllah sy bersabar seadanya..terima kasih yer kak.. =)

    ReplyDelete
  5. siapa berani calar2 kan kak far_east mas ni??lagi2 si birthday gurlz ni..esshh.kak,jangan bagi dia kek nanti taw.hihihi(mood jiwa kanak)

    (mood jiwa matang)akak kena sabar k.bior je.stiap prkra de blsan kn

    ReplyDelete
  6. @MaYa MustWany amboi cik mas siap ada dua mood lagi ekk hehe btw tq yer cik mas...akak xleh marah2 sbb bulan nie bulan spesel hihi...=)

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke