Monday, March 28, 2011

Susahnya nak puaskan hati semua pihak

Hidup kita memang sentiasa dipenuhi warna warni kehidupan. Ada saat kita gembira, ada ketika kita sedih dan ada ketikanya kita diuji dengan masalah. Tanpa hal2 seperti itu ibarat hidup kita kurang rencahnya. Seperti ada sesuatu kekurangan dalam kehidupan itu. Ibarat kata, seperti masakan kurang garam dan air kurang gula..Rasa tawar jerrr...

Tetapi jika semua rasa tue tak melibatkan banyak pihak, ia masih boleh lagi diperbaiki. Namun jika warna warni kehidupan itu tercalar akibat orang lain pastinya ia sedikit sebanyak akan mengubah corak kehidupan kita buat hari itu.

Dan bila kita sentiasa berhadapan dengan orang ramai, pasti masalah sebegini akan berlaku. Macam selalu ai hadapi. Susahkan nak bagi semua pihak puas hati dengan apa yang kita buat. Kalau buat macam orang A nak, nanti orang B kompelin marah pulak. Bila ikut cakap orang B, orang C pula tarik muka. Macam2 kerenah orang2 nie kan yang akhirnya membuatkan kita sendiri tersepit di tengah. Berusaha sungguh2 nak puaskan hati semua orang sampai hati sendiri tak terjaga.

Akhirnya, bila hati semua pihak dipuaskan pastinya hati sendiri akan merajuk dengan tuan badan sampai menyebabkan kehilangan MOOD...Sungguh kadang2 bila terlalu sangat memikirkan nak jaga hati orang, hati sendiri trosss moody. Bila dah moody tue, nak bercakap sepatah ayat pun rasa macam malas sangat dah. 

Adakah ini dinamakan roda putaran dunia? ATAU ibarat membakar lilin diri bagi menerangi kegelapan orang?



Hurmmm bila jadi macam nie mesti automatik tanpa paksaan, teringat kenangan2 lama yang dah berkubur tanpa nisan. Bosan dengan keadaan macam nie!!!


p/s : hari ini diisytiharkan HARI TIADA MOOD sedunia untuk ai huhu...Tatau laa kenapa tetiba tak der mood pulak. Adakah masalah kerja atau kerna rindukan seseorang???

No comments:

Post a Comment

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke