Monday, September 10, 2012

Lobi Terbakar? Sabar Itu Satu Dugaan...

Khamis lepas eyza dapat call dari 'kawan terbaek' yang berada di nun di tengah laut mengkhabarkan satu berita sedih buat dia dan semua rakan sekerja.


~ lobi STAR CRUISE nie hanya sekadar hiasan jer hihi ~


Katanya dia dan kawan-kawan baru jer lepas memadamkan kebakaran yang berlaku di lobi kapal tempat mereka tengah kerja. Nasib baik kejadian tu disedari awal kalau tidak tak tahulah apa akan jadi kepada semua anak kapal. Suara dia masa tengah cakap tue pun kedengaran penat. Letih kot buat kerja dalam keadaan kelam kabut.


Dan alkisahnya, 2 hari sebelum tue eyza ada cakap hal kapal terbakar. Lebih kurang macam nie lah perbualan kami. Dia kata kat atas kapal tue tak ada pun orang nak buat open house. Pastu eyza cakap lah, satgi dok bakar lemang ketupat atas kapal tue kot terbakar pulak kapal. Dan tak sangka 2 hari lepas cakap tue memang betul ada berlaku kebakaran atas kapal dia huhu... Lepas nie kena hati-hatilah bercakap dalam situasi macam tue.


By the way, selamat bertungkus lumus dengan jayanya menyiapkan laporan kepada orang atasan. Sabarlah iNCik, dugaan tue buat awak!






p/s : berdoa semoga 'kawan terbaek' eyza nie sentiasa dilindungi Allah s.w.t dan berada dalam keadaan selamat walaupun persekitaran kerja yang berisiko tinggi.

4 comments:

  1. masin nyer mulut....
    tapi alhamdulillah sebab semuanya selamat.... sure panik giler time tu......
    org yg jauh pun panik jugak kan eyza....

    ReplyDelete
  2. @Remy hazza ekekeke itu la pasal terlebih makan garam agaknya...tu yg masin mulut hehe...

    alhamdulillah semua selamat.. org yg jauh nie mmg sedia panik bila melibatkan org2 kesayangan opsss hihi..

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke