Tuesday, September 25, 2012

Bila Six Sense Berfungsi?

Pernah tak dengar pasal deria keenam atau dalam bahasa omputehnya 'six sense'. Deria keenam ialah satu deria  yang ada pada setiap manusia, tetapi jarang digunakan oleh manusia.

Eyza nak cerita apsal six sense nie sebab dah banyak kebarangkalian berlaku dalam hidup eyza berdasarkan six sense nie.




Kalau eyza rasa macam tak sedap hati dan berat sangat nak melakukan benda tu mesti akan jadi sesuatu yang tak elok atau ada kesan negatifnya. Seolah-olah deria keenam tu menghalang eyza dari meneruskan apa yang ingin dilakukan. Korang pernah ada rasa camtu tak?


Sebut pasal six sense nie teringat kat kumpulan sixth sense plak hehe... Eyza suka dengar lagu dari kumpulan nie sebab ada lirik dia yang unik terutamanya lagu TANPAMU.




Resah yang ku
Ubah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti

Meski
Pagi itu indah tapi
Akan sunyi tanpamu
Menemani aku sepi

Tanpa…
Cintamu aku resah
Tanpa…
Kasihmu aku hampa
Tanpa…
Dirimu aku mati
Kini benar-benarku rasakan
Dalam benuk hatiku tanpamu
Aku tak mengerti
Takut
Takut jauh dari dirimu
Dan kau tinggalkan aku sendiri
Tanpamu ku mati
Resah yang ku
Ubah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti





p/s : Orang yang sebenarnya berani ialah mereka yang tak lekas patah hati, tetapi bertahan dengan menghadapi setiap dugaan dan cabaran. 

7 comments:

  1. betul....
    kebetulan ataupun anugerah...ada insan yg ada kelebihan tu.....

    ReplyDelete
  2. @Remy hazza dah macam lagu suratan atau kebetulan pulak hihi...

    ReplyDelete
  3. a"aa selalunya rasa la..lagik2 bila dah bergelar mummy lagi kuat getarannya! :)

    ReplyDelete
  4. @Mummy Adriana hehe itu dah naluri seorang ibu kan huhu... =P

    ReplyDelete
  5. salam ziarah
    akak suka lagu macam ni..
    tapi tak adalah deria ke 6..kalau ada fuhhh...bestnya kan

    ReplyDelete
  6. @kak ina kl hehe tak semua org kot adanya deria keenam nie.. tapi dengan deria keenam nie lah eyza banyak elak diri dari lakukan kesilapan.

    ReplyDelete
  7. says most people will cover his or her fiscal loans before its due along with without the need of bank charges
    A leading arrears a good cause wants may be people today investing in him or her intended for support about payday loan loans to two times it. debts charitable trust says close to used the temporary, excessive fascination funds at the moment. Typically the charitable organization claims several years previously may be consumers with them is trivial.
    szybkie kredyty przez internet
    kredyty bez bik bez bik
    szybki kredyt w anglii
    kredyty bez bik
    pożyczki prywatne

    http://kredytybezbik24.net.pl
    http://pozyczki-prwatne.org.pl
    http://kredytybezbiku.biz.pl

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke