Tuesday, July 5, 2011

Tolonglah jadi insan prihatin

Salam u olsss...



Sebenarnya dah lama ai nak citer pasal hal nie cuma hari nie baru berkesempatan nak tulis.

Itupun sebab pagi tadi ai terserempak lagi dengan situasi berkenaan. Sebenarnya ai nak story sket pasal kesah AMBULANS dan sirennya yang neno! neno! tue...

Alkisahnya kenapa pemandu2 yang menggunakan jalan raya tiada sifat prihatin ekk?? Dari kejauhan sudah terdengar bunyi siren ambulans tapi masing2 ambil sikap buat tak dengar. Ai lihat tak ada sorang pun yang menginjak beri laluan kepada AMBULANS nie. 

Cuba u olsss bayangkan kalau pesakit di dalam AMBULANS tue salah sorang ahli keluarga u olsss, mesti bengangkan dengan sikap pemandu2 kereta nie.

Benda nie bukan sekali dua ai tengok, tapi dah berkali2 terjadi. Agaknya lepas nie kena ada polis escort ambulans kot  baru kenderaan2 nie semua nak bagi laluan.

Buat semua pengguna jalanraya tak kisahlah apa jenis kenderaan yang anda pandu, TOLONGLAH JADI SEORANG MANUSIA YANG LEBIH PRIHATIN bila terdengar siren2 kecemasan. Jika anda tak mampu menjadi seperti doktor merawat pesakit, sekurang2nya sikap prihatin anda dapat membantu orang yang sakit dapat rawatan dengan cepat. Ingatlah hari ini hari mereka, entah esok entah lusa hari anda pulak!


2 comments:

  1. memang kekadang ada yg buat bodoh je..

    ReplyDelete
  2. @Myvitrd: tue laa..kdg2 rasa depa buat tak dengaq jerr...

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke