Wednesday, December 8, 2010

CONTEST NAK MENANG BLOG HEADER MAKEOVER!



assalamualaikum......selamat pagi....

pagi2 nie ai dah terjah belog ai nie sebab nak wat satu entri untuk join satu contest nie (haihh x abess g entri pasai contest nie hehehe)

so contest kali nie dari blogger SRI a.k.a tuan punyerrr belog cicak dan lelabah..... dierrr anjurkan satu contest bertajuk 'CONTEST NAK MENANG HEADER DAN BLOG MAKEOVER'

as usual atau orang Melayu cakap seperti biasalah jummm kiterr tengok apakah syarat2 yang dikenakan ;)



1. Buat satu entry bertajuk CONTEST NAK MENANG BLOG HEADER MAKEOVER!
dan dalam entry tu elaborate kenapa anda nak makeover header atau tukar rupa blog anda? senang kan? tiada limit perkataan, nak express kesedihan pasal rupa blog sekarang pun no hal. nak upload gambar korang banyak2 pun boleh. apa-apa je yang korang suka asal korang bahagia haha.. janji ada sebab kenapa korang nak makeover layout blog, yang selebihnya tu nak mereka-reka cerita pun takpe..

2. Sertakan banner contest dalam entry anda dan link ke cicakdanlelabah.

3. Tak perlu buat sticky mode. Tapi, perlu sertakan banner contest dekat sidebar juga..

4. Anda mesti tag 2 orang minimum. harus inform kawan anda yang mereka telah ditag ye..

Dan lepastu, tinggalkan link entry anda dekat bawah ni supaya senang nak jejak :) atau boleh jugak private message dekat FB.

Tarikh tutup 1 Jan 2011!


Jadi ai dah fikir fikir beberapa hari ni, ai memang nak makeover header atau tukar rupa belog ai kerna ai rasa belog ai sekarang nie amatlah tidak menarik rupa disebabkan penggunaan header dan template yang tidak bersesuaian dengan isi kandungan belog ai (template sekarang seolah2 tak mencerminkan personaliti belog sebenarnya). Oleh itu, saya ingin memenangi contest SRI buat nie di atas sebab2 yang akan saya nyatakan seperti di bawah:

1. masih baru dalam dunia blogger

  • walaupun ai dah lama jadi ahli blogger, cuma akhir2 ini ajer ai aktifkan diri dalam dunia blog nie (banyak post entri)
  • oleh sebab itu, ai masih tercari2 kesesuaian rupa blog ai agar bertepatan dengan konsep blog ai yang bersifat personal
  • actually ai tak pandai sangat guna coding2 untuk buatkan blog ai nampak user friendly dan mesra alam
2. blog kemas, tersusun dan sedap mata memandang
  • ai mahukan blog ai terisi dengan data yang ringkas tapi padat ( walaupun ringkas, pengguna faham keseluruhan rupa blog ai)
  • ai mahukan menu2 dalam blog ai terletak dalam susunan yang memudahkan pengguna untuk menggunakan segala aplikasi menu itu (maksudnya pengguna faham apa fungsi setiap menu icon dalam blog ai)
3. design blog telah berubah
  • akibat kerap bertukar template designer (untuk cari template sesuai, tapi masih tak temui lagi) design blog saya telah berubah yang sungguh mencacatkan pemandangan mata sesiapa yang menyinggahinya
  • disebabkan hal itu, semua menu telah berubah dan hanya terletak di sebelah kiri sahaja sedangkan sebelah kanan tiada apa2 menu (jadi nampak page seakan2 tidak seimbang)
4. mahukan satu identiti blog
  • ai mahukan bila pengguna layari blog ai, mereka akan terus kenal dan ingat rupa blog ai sebab dah ada identiti rupa sendiri
5. selesa dan tenang
  • ai inginkan bila pengguna baca entri atau layari kandungan blog ai akan rasa tenang dan selesa (sebab blog ai tak serabut dan semak)
  • jadi bila pengguna dah rasa selesa, secara tak langsung akan buatkan pengguna ingin sentiasa berkunjung ke blog ai (dapat naikkan kadar trafik semasa)
Jadi, ai amat2 berharap dapat memenangi contest ini supaya dapat menarik perhatian pengguna untuk membaca apa yang ai coretkan dan melihat keslamberan blog ai. Bak kata blogger eyrizaqq yang pernah singgah dan komen dalam blog ai --> 'first impression is very important'.
Last but not least ai dah tag 2 orang kawan ai untuk turut sama memeriahkan contest SRI nie...mereka2 yang bertuah ialah erin dan fyna...




2 comments:

  1. waah.. thanks sgt2 for joining! ^^,
    nice entry!! hehe good luck fareast :D

    ReplyDelete
  2. sri...thanks again sudi jejak kembali hehe...insyaAllah mudah2an luck for me ;)

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke