Monday, June 20, 2011

Kenangan Mengusik Jiwa

Tajuk entri yang tak boleh blah hihi tapi amaran awal2 yea. Entri nie tak der kaitan dengan teater "Kenangan Mengusik Jiwa" yang dilakonkan Dafi dan Ana Rafali tue. Sekadar meminjam tajuk saja sebab rasa tajuk tue macam ada kaitan dengan apa yang ai nak story mory.






Ini cerita pasal gambaq di atas tue.

Baru2 nie henpon kesayangan ai telah jatuh terhempas dari aras ketinggian lebey kurang 50 meter kot. Habis segala isi perut n82 nie terburai keluar. Ingatkan lepas pasang balik segala isi perut tue, n82 nie akan kembali normallah sebab sebelum nie dah pernah berlaku. Imbas kembali di SINI!

Bila ada orang call, baru tahu n82 ai nie sedang nazak. Huwaaaaa dah tak boleh nak buat atau terima panggilan.

Maka dengan keberatan hati, terpaksalah carik henpon lain untuk menggantikan kesayangan ai yang dah rosak.

Bila dah pasang kat henpon baru, ai saja jer buka kat message. Saja nak tengok mesej2 yang ada. Sekali daaa terjumpa mesej2 yang lama (kenapa mesej2 lama nie tak muncul pun ekkk masa ai pakai n82).

Bila baca balik apa yang tertulis dalam mesej tue, trosss rasa 'kenangan mengusik jiwa'. Adehhhh kenapalah mesej2 tue semua boleh tak delete. Tak pasal2 kena mengimbas semula apa yang dah terjadi dulu!

Sedih sangat2 bila teringat semua kenangan2 yang memang dah lama padam dari ingatan. Tapi disebabkan mesej2 itu, maka kenangan2 itu secara otomatik muncul kembali.

Tetiba rasa macam nak nyanyi lagu Faizal Tahir - Hanyut

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu
Bagaimana ku nanti bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Saat mata terpejam
Hanya kau ku terbayang
Menghapus semua segala rasa di jiwaku

Saat mata terbuka
Kamulah yang pertama
Tak mampu aku bayangkan
Hidup tanpa dirimu

4 comments:

  1. kenangan lama... samada manis @ duka... huhuhu...

    ReplyDelete
  2. @ Dee : kenangan mengusik jiwa selalu kebiasaan yang cedey laaa....huhu

    ReplyDelete
  3. msg tu store dlm sim rasanya...

    ReplyDelete
  4. @ KSWSK : ye ker? abis tue camner nak buat yea..nak delete rasa tersayang plak hihi

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke