Thursday, May 12, 2011

Anak mak cik boh Nufneng kat belog dia

Hai u olsss...

Ingat lagi citer ai semalam sesuatu tentang Nuffnang kat Shah Alam? Pada yang lupa boleh la rujuk entri Hapdet Citer di Shah Alam ini yer.





Dan ai ada mendapat pertanyaan macam nie kat ruangan komen ai semalam.

.
Sebenaqnya bukanlah Myvitrd. Sajer jerrr buat ayat saspen semalam tapi memang betoi2 ada kaitan dengan Nuffnang.


Cerita nie berlaku masa ai dengan 2 orang kawan tengah sarapan kat kafe hotel tue. We olsss duduk sebelah meja makcik2 dan sorang pakcik nie.


Mula tue buat tak kisah jerrr mereka dok menyembang sambil memenuhkan meja dengan makanan tapi ai mula pasang telinga bila dengaq depa nie dok sebut pasal belog dan Nuffnang.


'Anak aku ada belog tau. Dalam belog dia cerita macam2 kisah kami sekeluarga. La nie dia pasang Nufneng (cara mak cik nie sebut) kat belog dia. Dia boleh dapat duit tau dengan pasang Nufneng nie. Pastue la nie dia dok tolong buat web untuk sapa2 yang tak tau buat'


'Tue lah aku pun ada dengaq gak pasai Nufneng nie yang boleh dapat duit. Aku suka baca satu belog nie tapi aku lupa dah nama dia. Syok lah baca kisah dia melancong kat macam 2 tempat.'



Sambil mulut penuh dengan makanan. makcik2 nie rancak lah bercerita pasal belog dengan Nuffnang sambil sekali sekala sorang pak cik nie menyampuk.


'Tapi aku lupa lah nama belog anak aku. Tak pa, hang cari dia kat fesbuk aku tue nama anak aku. Pastue hang bukak fesbuk anak aku tengok nama belog dia.'


Itulah yang ai nak kongsi dengan u olsss semua tue bila ai kata ada sesuatu pasai Nuffnang di Shah Alam. 

Tak sangka ekkk mak cik2 pun kenai apa itu Nuffnang. Ai yang dok berbelog nie pun baru tahu pasai Nuffnang tahun lepas. Tue pun sebab dok tengok ramai blogger dok cerita pasai Nuffnang nie.

Rupa2nya Nuffnang nie dah terkenal di merata tempat yer...Kira dah glamer la Nuffnang nie ekk sampai boleh jadi bahan bualan makcik2 bila dok makan.

No comments:

Post a Comment

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke