Wednesday, December 19, 2012

Keputusan PMR keluar hari ini ~ syabas buat adik-adik

Hari ini keputusan PMR 2012 dikeluarkan. Syabas buat yang berjaya dapat A untuk semua subjek yang diambil dan buat yang sekadar keputusan cukup makan, tingkatkan lagi usaha untuk peperiksaan yang lebih besar menanti iaitu SPM.





Tengok gelagat adik-adik nie terima keputusan teringat kenangan ketika eyza menjadi salah seorang calon PMR. Masa tu belajar main-main jadi keputusan pun agak-agak okey saja. Dengan berbekalkan 4A 2B 2C, eyza ditempatkan di kelas Akaun 1. Mulanya eyza nak membantah jugak sebab jiwa eyza masa tu kepada sastera. Eyza memang minat kepada sastera sejak dari Tingkatan 1 lagi sampaikan pernah satu hari karangan eyza dipilih oleh cikgu Bahasa Melayu untuk dibaca di depan kelas haha.. Sebab eyza suka berangan jadi bila sampai bab karangan sambungkan ayat memang eyza la pakar mengarang hihi...


~ walaupun di kelas Akaun namun ada subjek KOMSAS nie (cilok pic dari SINI) ~


Cikgu masa tu bagi pilihan jugak untuk Eyza masuk ke kelas sastera. Tak sampai sehari eyza di sana tapi eyza tak boleh masuk dengan keadaan persekitaran kawan-kawan kat situ. Sebab member eyza sejak dari Tingkatan 1 semua di kelas Akaun dan Sains. Jadi eyza rasa keseorangan makanya eyza kekal berada di kelas Akaun. Memang eyza tak tahu langsung apa itu Imbangan Duga, Lejar dan Buku Tunai tapi bila dah mula belajar eyza rasa ia suatu subjek yang menarik pulak walaupun selalu akaun eyza tak seimbang hihi.. Tapi sebab subjek mengira ni memang antara feveret, eyza usaha jugak la. Buat kelas discussion dengan kawan-kawan lepas habis sekolah. 


Ada jugak yang kata bila masuk Tingkatan 4 adalah waktu untuk berhoneymoon. Haa adik-adik jangan ikut prinsip nie yea sebab waktu di Tingkatan 4 ni lah masa untuk mula belajar betul-betul sebab tahun depan tu dah nak exam besar. 


Alhamdulillah lah berkat doa mak ayah dan hasil discussion dengan kawan-kawan kelas, eyza berjaya dalam SPM 2001. Dan lepas SPM tu lah bermulanya sesi perpisahan dengan keluarga buat pertama kalinya sebab selama belajar di sekolah eyza tak pernah berjauhan dengan keluarga hihi...Walaupun pergi hanya ke sebelah negeri, tetap eyza rasa sedih sebab hanya boleh balik 1 kali jer sebulan huhu...Cengeng kan?




p/s : alhamdulillah anak sedara eyza yang sulung dapat keputusan yang memberangsangkan... caiyok!

No comments:

Post a Comment

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke