Monday, June 25, 2012

Misi 3 Bulan Mencapai Target

Sekarang nie eyza dalam misi mencapai target. Tengok gambar kat bawah ni mesti korang boleh agak dah kan hehe...





Dan semuanya sebab INI. Doktor tue bagi target kat eyza, perjumpaan akan datang dalam bulan Oktober nanti dia nak berat eyza turun dalam 2 kg.


Lepas seminggu jumpa dia pada 14 Jun hari tu, berat eyza baru turun 1/2 kg. Ada lagi 1 1/2kg untuk mencapai target dari doktor tue. Dan eyza ada masa lagi 3 bulan untuk mencapai misi itu. 


Harap-harap sangat dapat turun lebih dari itu sebab masa eyza pergi umrah baru-baru ini, mungkin sebab banyak berjalan kaki jadi berat eyza turun lebih kurang 3kg sampai bos sendiri pun tegur.


Eyza harap kuat semangat nak kawal selera makan memandangkan lebih kurang lagi 3 minggu kita nak sambut puasa. Orang kata bulan puasa ni, kita boleh ambil kesempatan turunkan berat sebab kita makan waktu malam saja tapi eyza nie lain pulak. Geram tengok makanan yang macam-macam dijual (selalunya makanan yang sedap-sedap itu hanya dijual di bulan puasa), memang banyak lah makanan yang eyza beli.


Apa-apa pun semoga eyza berjaya capai target yang ditetapkan oleh doktor itu sebab dia cakap eyza kebarangkalian semput akibat kurangnya stamina. Dia tak bagi eyza joging sangat tapi dia sarankan eyza berjalan kaki perlahan-lahan untuk stabilkan diri dan dapatkan kembali stamina. InsyaAllah.




p/s : kesihatan adalah satu harta yang paling bernilai dalam hidup jadi hargailah ia sebaiknya.

4 comments:

  1. semoga misi tercapai.... insyaAllah, 1 setengah kilo sekejab jer......
    nanti bulan posa kontrol pemakanan...... set jadual pemakanan...... hari pertama ushar semua yg ada..pastu planning... day 1 mkn apa, day 2 beli apa...... baru kita boleh rancang perbelanjaan....

    ReplyDelete
  2. @Remy hazza insyaAllah remy. harap2nya boleh la eyza kawal pemakanan di bulan posa...cuma risau takut2 tergoda jugak dgn hidangan yg ada dijual tue hehehe...

    ReplyDelete
  3. wah hebat2.. kenapa misi saya tak tercapai.. makin bertambah berat je.. hehehe

    ReplyDelete
  4. @Myvitrd hehe bertambah berat kalau sihat tak per...yang penting tiada penyakit berbahaya.

    ReplyDelete

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke