Wednesday, November 5, 2014

Masalah dengan sim kad Celcom 1 Malaysia?


6 comments:

  1. Masalah besar nie bila tak dapat guna internet. Heheh. Angel Love Soldier

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang agak masalah Jazz sebab hanya medium internet sahaja penghubung antara eyza dan customer...huhu

      Delete
  2. Maksudnya tetap kena bayar untuk sebulan sebab langganan 1 bulan (tanpa ambilkira ada masalah atau gangguan talian untuk beberapa hari). Kalau Mobile Data 'on and off' kena bawak bincang dengan Celcom berapa hari saja yang dapat digunakan; mintak rebateke atau tambahan hari yang tak dapat line. Kalau Mobile Data 'off' memanjang dah jadi cerita lain dengan Celcom.

    Cadangan alih kad ke phone lain tu betul, tapi rasanya fungsi di phone (yg dianggap bermasalah tu) ok bila on WiFi. Ikut pengalaman saya - kad yang bermasalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa langgan tu, automatik dia terus potong kredit untuk sebulan EU. Dan CELCOM tak pernah pun memaklumkan jika terdapat sebarang masalah kepada talian internet, akan diberi tambahan hari atau rebat.

      Memang agak masalah la EU kalau Mobile Data asyik OFF saja. Eyza pun macam tak berapa nak setuju dengan penerangan dari agen dia yang mengatakan phone eyza yang problem. Sebab bila ON Wifi, elok jea WhatsApp masuk. Tapi bila ON Mobile Data seharian, satu mesej pun tak masuk. huhu

      Delete
  3. Assalam eyza,
    tak pernah tau ada sim 1 malaysia pulop
    he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Mama Amzar..
      Eyza pun baru tau bila ada agen Celcom datang buat promosi di opis hehe...

      Delete

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke