Sunday, October 17, 2010

Lewat Kahwin Akibat Sihir

Baru-baru nie aku ada dengar ulangan rancangan Semanis Kurma dengan tajuk "lewat kahwin akibat disihir". Dahsyat juga penangan yang dirasai bagi sesapa yang kena sihir ni. Sihir seperti nie dinamakan 'pelalau'. Sesiapa yang kena sihir pelalau nie akan membuatkan dirinya hilang nafsu untuk berkahwin dan seterusnya menghalang dari meneruskan agenda untuk berkahwin.

Antara tanda-tanda yang selalu terjadi adalah gangguan ketika tidur, sama ada ketika hendak terlena, ataupun ketika nyenyak tidur. Seseorang itu mungkin diganggu mimpi mengerikan, seolah-olah mendengar letupan kuat, merasa ditikam, dilanggar sesuatu objek besar sebaik-baik hendak terlena. Ia mungkin bermimpi dengan mimpi melihat ular, harimau, anjing hitam besar yang menakutkan ketika sedang tidur. Dikejar oleh lembaga-lembaga yang menggerunkan, menyebabkannya lari tercungap-cungap dan terjaga dalam keadaan berpeluh badan. Mimpi-mimpi seperti ini selalunya berlaku berturut-turut, sama ada pada malam yang sama, atau malam-malam lain yang boleh berlakunya gangguan kesihatan.

Tapi sebaik-baik usaha untuk mengatasi penyakit seperti ini adalah dengan melakukan solat sunat istikharah memohon petunjuk dari Allah s.w.t. Mudah-mudahan kita semua terhindar dari segala macam sihir yang membuat seseorang menderita.

No comments:

Post a Comment

Salam 1 Malaysia...
Komen diberi tanda mengomen,
Jadi Selamat Berkomen...
JE T'AIME... (✿◠‿◠)

Jom Baca

Copyright© All Rights Reserved Cherita Kasih Fizairi Edited by Caersasuke